پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205146
همگروه‌هاي واليبال ايران در المپيک 2016 مشخص شدند/ شانس بالاي ايران براي صعود به جمع 8 تيم
تاریخ انتشار : 1395/03/17 20:24:13
نمایش : 1315
با مشخص شدن چهره 12 تيم حاضر در المپيک 2016 ريو تکليف همگروههاي ايران هم مشخص شد و شاگردان لوزانو با قرعه نسبتا مناسبي روبرو شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پس از اتمام رقابت هاي واليبال انتخابي المپيک ريو در ژاپن و صعود چهار تيم لهستان، ايران، فرانسه و کانادا و همچنين با بسته شدن پرونده رقابت هاي انتخابي المپيک در مکزيک و صعود تيم ميزبان به عنوان دوازدهمين و آخرين تيم به المپيک ريو، گروه‌ بندي کامل اين بازي هاي مشخص شد و تيم ملي ايران نيز پنجمين حريف خود در اين رقابت‌ها را شناخت.


12 تيم حاضر در المپيک به صورت زير بليت ريو را اوکي کردند: 

* برزيل به عنوان ميزبان بازي‌هاي المپيک سهميه گرفت.

* آمريکا و ايتاليا نيز به عنوان قهرمان و نايب قهرمان جام جهاني 2015 راهي ريو شدند.

* در رقابت‌هاي انتخابي قاره‌ها نيز روسيه (قهرمان اروپا)، مصر (قهرمان آفريقا)، آرژانتين (قهرمان آمريکاي جنوبي)،‌ کوبا (قهرمان آمريکاي شمالي) چهار سهميه را کسب کردند.

* تيم‌هاي لهستان، ايران، فرانسه و کانادا نيز به عنوان چهارتيم برتر رقابت‌هاي انتخابي المپيک در ژاپن به المپيک رسيدند.

* مکزيک نيز در آخرين رقابت انتخابي موفق به کسب سهميه شد. 
* شيوه چيدمان تيم‌ها در المپيک
به گزارش مشرق، گروه‌بندي رقابت‌هاي انتخابي المپيک بر اساس آخرين رنکينگ فدراسيون جهاني در پايان سال 2015 ميلادي صورت گرفته و تيمها به ترتيب يکي در ميان در دو گروه قرار گرفته اند.

در گروه A اين رقابت‌ها برزيل (1)، آمريکا (5)، ايتاليا (4)، فرانسه (10)، کانادا (10) و مکزيک (24) حضور دارند.

در گروه B‌ نيز تيم‌هاي روسيه (3)، لهستان (2)، آرژانتين (6)، ايران (8)، کوبا (15) و مصر (17) قرار گرفته اند.

اولين ديدار مسابقات المپيک 17 مرداد برگزار مي شود و از هر گروه چهار تيم راهي دور بعد مي‌شوند. 
ماموريت ممکن براي بلندقامتان ايران
با نگاهي به دو گروه بايد گفت همين که با تيم تازه اوج گرفته ايتاليا، فرانسه‌اي که راه بردنش را فعلا بلد نيستيم و برزيل ميزبان همگروه نيستيم، اتفاق خوبي است. آرژانتين هم نسبت به ديگر قدرت‌هاي واليبال دنيا حريف ساده تري است که البته ولاسکوي نام آشنا را روي نيمکت خود دارد. کوبا هر چند سالهاست در سطح اول واليبال دنيا قرار ندارد اما همواره يک حريف سخت و قدرتمند بوده است. مصر را بايد ساده ترين حريف ايران در المپيک دانست.

به هر جهت اگر ملي پوشان واليبال ايران مثل دوران اوج خود در المپيک ظاهر شوند، صعود از اين گروه به يک ماموريت کاملا ممکن تبديل خواهد شد که در صورت به وقوع پيوستن اين مهم، اين نسل طلايي واليبال ايران که تا همين جا دست به يک کار بزرگ زده است، جاودانه تر خواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html